F1 İstanbul heyecanı başlıyor

Google add index arama google 


Ahşap Küpeşte Yapımı. 

Beton, Masif ve Omurgalı Merdiven Kaplama 

Yer Döşeme Pergule Kamelya Basamak
 ve

 korkuluk yapımı tasarımı

 irtibat ali rıza ocakçı

F1 İstanbul heyecanı başlıyor

Formula 1 İstanbul ayağı İstanbul Park GP’si başlıyor? Massa yarışı kazanırmı? Dünyanın en ünlü yarışı Formula 1 ( F1) Türkiye Ayağı İstanbul Park GP bu hafta sonu yarışılaşacak. Formula 1 istanbul Park GP yarış 28-29 ve 30 Mayıs tarihlerinde yarış düzenlenecek.

İstanbul Park, İstanbul’un Tuzla – Akfırat bölgesinde kurulmuş olağanüstü bir motor sporları pistidir. Ünlü Alman mimar Herman Tilke tarafından dizayn edilen pist, 5,338 km (3,317 mil) uzunluğunda olup ilk kez Ağustos 2005’de düzenlenen Türkiye Grand Prix’si ile kapılarını hizmete açmıştır.

O günden bu yana F1 pilotlarının favori pistleri arasına girmeyi başaran İstanbul Park, on dört zorlayıcı virajı ve alışılmışın dışında saat yönünün tersine yarışılması ile hem pilotlar hem de otomobiller için bir performans testi olarak kabul edilmektedir. Birden fazla apeks noktasıyla, 8 numaralı viraj ise Formula 1’in en zorlu virajlarından biri olarak efsaneleşmiştir.

Bu kadar zor virajlara sahip bir pist olmasına rağmen 2 adet geniş ve uzun düzlüğüyle otomobiller 330 km/s hızın üstünü görebilmektedir. Hızlı ve yavaş virajların karışımıyla sürücülere pek çok geçiş fırsatı da tanınmaktadır. Ayrıca pistin en yüksek ve en alçak noktaları arasındaki 46 metreye varan yükseklik farkı yarış heyecanını daha da artıran unsurlardan biridir.

İstanbul Park izleyiciler için de diğer pistlerden farklı bir yere sahiptir. Yeni nesil pistlerden olması ve günümüz ihtiyaçlarına göre dizayn edilmesinin bir sonucu olarak tesisleriyle diğer pistlerden açık ara önde yer almaktadır. Pist toplam 130 binden fazla kişiyi ağırlayabilecek oturma kapasitesine sahip olup, ana tribünün seyirci kapasitesi ise 25 bin kişidir. 12 bin’in üzerinde kapasiteyle otoparklar, piste araçla gelmeyi mümkün kılmaktadır. Pistin VIP misafirleri, Padok Alanı’nın başlangıç ve bitişinde tüm alana hakim olacak şekilde yerleştirilmiş yedişer katlı iki VIP kulesinde ağırlanmaktadırlar. Her bir kule 5 bin kişi kapasiteli olup, piste tamamen hakim ve kusursuz bir görüş açısına sahiptir.

En son teknolojik altyapısı, sarsıcı dizaynı ve egzotik konumuyla İstanbul Park dünyanın en çok övgü toplayan pistlerinden birisi ve her motor sporu hayranı için mutlaka görülmesi gereken bir yerdir.

‘İstanbul’da kaldığı yerden devam’

Brezilyalı pilot, pole pozisyonundan başladığı 2006, 2007 ve 2008 sezonlarındaki üç grand prix’de podyumun tepesine çıkmış, Ferrari’nin hayal kırıcı bir sezon geçirdiği 2009’daki yarışı ise 6’ncı sırada tamamlamıştı.

Türkiye’de üç kez kazanmanın verdiği güvenin bu hafta sonu için kendisine büyük bir motivasyon ve itici kuvvet olacağını söyleyen Massa, "İstanbul Park yarışmayı sevdiğim bir pist. Bu pistte sürüş yapmaktan keyif alıyorum. 5 yılda 3 kez kazandım" dedi.

Ferrari pilotu, takımın internet sayfasında yer alan değerlendirme yazısında, "(Türkiye GP’deki geçmişim) bana, İstanbul’a gitmek için daha büyük bir motivasyon ve daha sıkı bir zafer mücadelesi sergileme isteği veriyor. Umarım herşey yolunda gider ve iyi bir hafta sonu geçiririz" şeklinde konuştu.

F1 kariyerinin ilk zaferini İstanbul’da kazanan Massa, "Herşeyi hatırlıyorum, antrenmanların hepsini, sıralamaları, yarıı başından ortasına, sonuna kadar hatırlıyorum, çünkü ilk zafer çok özeldir. O yarışı hiç unutmayacağım" şeklinde duygularını açıkladı.

Massa, "Çok zor bir yarıştı, çünkü şampiyonluk için mücadele eden Fernando Alonso ve Michael Schumacher’e karşı yarışıyordum ve tüm yarış boyunca da mücadele içinde oldum. Öndeydim, o yüzden her tur çok önemliydi. Bu zaferin ardından diğer pistlerde de yarışlar kazandım. Oradaki zaferim, beni daha önce olduğundan daha güçlü hale getirmişti" dedi.

Ferrari’nin Türkiye’de çok rekabetçi bir yarış sergileme potansiyeline sahip olduğunu belirten Massa, "Umarım herşey yolunda gider, özellikle de lastikler konusunda…" dedi.

Bu arada Ferrari’nin F1 tarihinde 800’ncü yarışına çıkacak olmasının da ekstra motivasyon sağlayan bir diğer faktör olduğunu belirten Massa, "Herşeyden önce bu 800’ncü grand prix’nin küçük bir parçası olmak benim için çok büyük bir mutluluk" diye ifade etti.turkiyef1

Toplam Ziyaretçi SayasıKimler Çevrimiçi

http://s6.directupload.net/images/090822/xag4zdfx.swf

Reklamlar

28 Mayıs 2010 tarihinde Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. 4 Yorum.

  1. Formula 1’in 3 günlük programı şöyle:28 Mayıs Cuma:08.45 – Porsche GT3 Cup antrenman turları10.00 – Formula 1 ilk antrenman turları11.55 – GP2 antrenman turları12.45 – Porsche GT3 Cup sıralama turları14.00 – Formula 1 ikinci antrenman turları16.00 – GP2 sıralama turları17.00 – GP3 antrenman turları29 Mayıs Cumartesi:09.45 – GP3 sıralama turları11.00 – Formula 1 üçüncü antrenman turları12.25 – Porsche GT3 Cup ilk yarış (12 tur)14.00 – Formula 1 sıralama turları15.40 – GP2 ilk yarış (32 tur)17.20 – GP3 ilk yarış (15 tur)30 Mayıs Pazar:09.25 – Porsche GT3 Cup ikinci yarış (12 tur)10.25 – GP3 ikinci yarış (15 tur)11.35 – GP2 ikinci yarış (23 tur)15.00 – Formula 1 yarış (58 tur)İSTANBUL PARK’TA 12 TAKIM, 24 PİLOT MÜCADELE EDECEKHafta sonunda yapılacak Formula 1 Türkiye Grand Prix’sinde 12 takım, 24 pilotu ile mücadele edecek.Geçen yılın dünya şampiyonu İngiliz Jenson Button, önceki yılın dünya şampiyonu vatandaşı Lewis Hamilton ile birlikte McLaren Mercedes adına yarışacak. Ferrari de Brezilyalı pilotu Felipe Massa ve yeni transferi İspanyol Fernando Alonso ile İstanbul Park’ta yer alacak.6 ALMAN PİLOTFormula 1’de bu sezon en çok Alman pilotlar yer alıyor.Almanlar 6 pilotla başı çekerken, 4 Brezilyalı, 3 İspanyol, 2’şer İngiliz ve İtalyan, 1’er de Polonyalı, İsviçreli, Hint, Avustralyalı, Fin, Rus ve Japon pilot mücadele edecek.İstanbul’da yarışacak takımlar ve pilotları şöyle:Vodafone McLaren Mercedes: Jenson Button (İngiltere), Lewis Hamilton (İngiltere)Mercedes GP: Michael Schumacher (Almanya), Nico Rosberg (Almanya)Red Bull: Sebastian Vettel (Almanya), Mark Webber (Avustralya)Ferrari: Felipe Massa (Brezilya), Fernando Alonso (İspanya)Williams: Rubens Barrichello (Brezilya), Nico Hulkenberg (Almanya)Renault: Robert Kubica (Polonya), Vitaly Petrov (Rusya)Force India: Adrian Sutil (Almanya), Vitantonio Liuzzi (İtalya)Scuderia Toro Rosso: Sebastien Buemi (İsviçre), Jaime Alguersuari (İspanya)Lotus Racing: Jarno Trulli (İtalya), Heikki Kovalainen (Finlandiya)Hispania F1 Racing: Karun Chandnok (Hindistan), Bruno Senna (Brezilya)Sauber: Pedro De La Rosa (İspanya), Kamui Koboyashi (Japonya)Virgin Racing: Timo Glock (Almanya), Lucas Di Grassi (Brezilya)İSTANBUL PARK PİSTİ’NDE TOPLAM 14 VİRAJ BULUNUYORDünyanın en büyük spor organizasyonlarından biri olan Formula 1 yarışlarına ev sahipliği yapacak İstanbul Park Pisti, toplam 2 milyon 215 bin metrekarelik bir alanı kaplıyor.Otoriteler ve pilotlarca ”zorlu ve heyecan verici” olarak değerlendirilen İstanbul Park Pisti’nin temeli, 10 Eylül 2003’te atıldı.Toplam uzunluğu 5 bin 338 metre olan pistte 6 sağa, 8’i de sola olmak üzere toplam 14 viraj yer alıyor. Saat yönünün tersine koşulacak biçimde tasarlanan pist, 124 bin lastik bariyerle çevreleniyor.Toplam seyirci kapasitesi 130 bin kişi olan İstanbul Park Pisti’nde 14 bini içeride, 26 bini de dışarıda olmak üzere 40 bin araçlık da otopark bulunuyor. Çevre yolları ve altyapısıyla birlikte toplam 300 milyon liraya mal olan pistte en keskin viraj yarı çapı 15 metre.PİSTİN TEKNİK ÖZELLİKLERİİstanbul Park Pisti’nin teknik özellikleri şöyle:Pist uzunluğu: 5 bin 338 metrePist genişliği: 14-21.5 metreÇevre yolu uzunluğu: 5 bin 482 metreİç yolların toplam uzunluğu: 2 bin 286 metreToplam viraj sayısı: 14 (6 sağ-8 sol)Toplam düzlük sayısı: 4En keskin viraj yarı çapı: 15 metreEn uzun düzlük: 720 metreBaşlangıç-bitiş düzlüğü uzunluğu: 655.5 metrePist düşey kurp sayısı: 16Alt geçit sayısı: 2Üst geçit sayısı: 3Lastik bariyer sayısı: 124 binARAZİ ALANI VE TOPRAK İŞLERİToplam arazi alanı: 2 milyon 215 bin metrekareToplam tesis alanı: 1 milyon 729 bin 425 metrekareToplam kazı işleri: 2 milyon 600 bin metrekareToplam dolgu işleri: 2 milyon 900 bin metrekareBİNA OTURMA ALANLARIPadok binaları: 13 bin metrekareTribün: 12 bin 700 metrekareDiğer: 6 bin 800 metrekareToplam: 32 bin 500 metrekareBİNA TOPLAM ALANLARIPadok binaları: 47 bin 400 metrekareTribün: 12 bin 700 metrekareDiğer: 6 bin 800 metrekareToplam: 66 bin 900 metrekareVIP kuleleri: 2VIP kuleleri kat sayısı: 7VIP kuleleri yükseklik: 37 metreTRİBÜN VE OTOPARK KAPASİTELERİAna tribün: 25 bin kişiGeçici tribün: 50 bin kişiDoğal tribün: 50 bin kişiVIP locaları: 5 bin kişiToplam kapasite: 130 bin kişiİç otopark kapasitesi: 14 bin araçDış otopark kapasitesi: 26 binGELENEK GEÇEN YIL BOZULDUFormula 1 Türkiye Grand Prix’sinde ilk 4 yarışı da ”pole pozisyonu” elde eden pilotlar kazanırken, bu gelenek geçen yıl bozuldu.2005 yılında sıralama turlarının galibi Kimi Raikkonen, 2006, 2007 ve 2008’de de ”pole pozisyon” sahibi Felipe Massa yarışı da ilk sırada tamamlamayı başarırken, 2009’da sıralama turlarının galibi Sebastian Vettel, yarışın galibi ise Jenson Button oldu.Geçen yıl yarışa ikinci sırada başlayan Jenson Button, Türkiye Grand Prix’sine ilk sırada başlayan Sebastian Vettel’i geçerek bu istatistiği tarihe gömdü.SIRALAMA TURLARININ GALİPLERİİstanbul Park’ta hafta sonunda altıncısı yapılacak olan Formula 1’de, önceki 5 yarışın sıralama turları galipleri Kimi Raikkonen, Felipe Massa ve Sebastian Vettel oldu.2005 yılında ilk kez yapılan Türkiye Grand Prix’sinin sıralama turlarında o dönemde McLaren Mercedes adına yarışan Fin pilot Kimi Raikkonen, 1.26.797’lik tur zamanı ile ilk sırayı elde etti.2006 yılında Ferrari pilotu Brezilyalı Felipe Massa, 3 aşamalı sıralama turlarında 1.26.907’lik derecesiyle ”pole pozisyonun” sahibi olurken, Brezilyalı pilot 2007’de de 1.27.329 ile sıralama turlarını önde bitirdi.2008’de 1.27.617 ile yarışa ilk cepte başlamaya hak kazanan Massa, Ferrari’ye İstanbul’da 3. ”pole pozisyonu”nu kazandırdı.Geçen yıl ise Red Bull pilotu Alman Sebastian Vettel 1.28.316 ile yarışa ilk sırada başladı.

  2. 1. Mark Webber Red Bull2. Lewis Hamilton McLaren-M.3. Sebastian Vettel Red Bull4. Jenson Button McLaren-M5. Michael Schumacher Mercedes GP6. Nico Rosberg Mercedes GP7. Robert Kubica Renault8. Felipe Massa Ferrari9. Vitaly Petrov Renault10. Kamui Kobayashi BMW Sauber11. Adrian Sutil Force India12. Fernando Alonso Ferrari13. Pedro de la Rosa BMW Sauber14. Sebastien Buemi Toro Rosso15. Rubens Barrichello Williams16. Jaime Alguersuari Toro Rosso17. Nico Hulkenberg Williams21. Timo Glock Virgin22. Bruno Senna HRT23. Luca Di Grassi Virgin24. Karun Chandok HRTPilotlar şampiyonası1. M. Webber (Red Bull) 782. S. Vettel (Red Bull) 783. F. Alonso (Ferrari) 724. J. Button (McLaren) 705. F. Massa (Ferrari) 65

  3. BURDAN CANLI İZLEYEBİLİRSİNİZ.mms://95.0.159.133/TV1

  4. 2010 Formula 1 Şampiyonası’nın 7. yarışı olan Türkiye Grand Prix’ine Mclaren Mercedes sürücüsü Lewis Hamilton damgasını vurdu.Yarışa 2. sıradan başlayan Hamilton, geçmeyi başarana kadar yakından takip ettiği Red Bull sürücülerinin arasında yaşanan dramatik kazayı en iyi şekilde değerlendirerek Türkiye’de damalı bayrağı ilk sırada görmeyi başardı.Hamilton, hem Türkiye’deki ilk galibiyetini kazandı, hem de bu sezon ilk kez damalı bayrağı ilk sırada görerek galibiyet hasretine son verdi.Yarışa 4. sıradan başlayan Jenson Button, öndeki pilotlarla farkı korumayı başardıktan sonra damalı bayrağı ikinci sırada gördü ve Mclaren takımı Türkiye’den maksimum puanları kazandı. Mclaren, Çin yarışının ardından bu sene 2. kez duble zaferini kazanmış oldu.Red Bull Racing ise belki de duble zaferi kazanabileceği Türkiye’den ancak Mark Webber’in 3.lüğü ile yetinmek zorunda kaldı.Webber, pole pozisyonundan başladığı yarışın ilk bölümünde Hamilton tarafından baskı altına alındı ancak geçişe izin vermedi. Pit stopların ardından Webber’i takım arkadaşı Vettel takip etmeye başladı. Bir süre farkın korunmasının ardından Vettel, 12. viraja gelirken takım arkadaşına atağa kalktı ancak o anda temas yaşandı ve Vettel yarış dışı kaldı. Webber ise ön kanat değişikliği için pite girmesiyle 3. sırada kaldı.Mercedes GP sürücüsü Michael Schumacher, 5. sıradan başladığı Türkiye yarışında startta Button’ı geçmeyi başardı ancak yerini koruyamadı. Vettel’in yarış dışı kalmasıyla Schumacher dördüncülüğe yükseldi ve yarışı bu şekilde tamamladı.Mercedes GP’nin diğer sürücüsü Nico Rosberg, yarışı sıralamalardaki gibi takım arkadaşının hemen arkasında 5. sırada tamamlarken Mercedes sürücülerini Renault’tan Robert Kubica takip etti.İstanbul’da 3 kere kazanan Ferrari sürücüsü Felipe Massa, pek etkili bir yarış çıkaramadı ve yarışı takım arkadaşı Fernando Alonso’nun bir sıra önünde 6. sırada tamamladı.Force India’dan Adrian Sutil’in 9. olduğu yarışta, Sauber’den Kamui Kobayashi 10. olarak son puanın sahibi oldu.Renault ile iyi bir yarış çıkaran çaylak sürücü Vitaly Petrov, Fernando Alonso ile verdiği mücadele sırasında yaşanan temasta sağ ön lastiğini patlattı ve oldukça iyi götürdüğü Türkiye yarışından puansız ayrıldı.Türkiye yarışının ardından pilotlar klasmanında liderlik Mark Webber’de kalırken Mclaren sürücüleri Button ve Hamilton 2 ve 3. sıraya yükseldiler. Ferrari’den Alonso 4. sıraya yükselirken kaza ile sarsılan Vettel 5. sıraya geriledi. Mclaren Mercedes ise takımlar şampiyonasında Red Bull’un 1 puan önünde liderliği ele geçirdi.Poz Pilot Takım Süre 1. Hamilton McLaren-Mercedes 1h28:47.620 2. Button McLaren-Mercedes + 2.645 3. Webber Red Bull-Renault + 24.285 4. Schumacher Mercedes + 31.110 5. Rosberg Mercedes + 32.266 6. Kubica Renault + 32.824 7. Massa Ferrari + 36.635 8. Alonso Ferrari + 46.544 9. Sutil Force India-Mercedes + 49.02910. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:05.65011. De la Rosa Sauber-Ferrari + 1:05.94412. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:07.80013. Liuzzi Force India-Mercedes + 1 lap14. Barrichello Williams-Cosworth + 1 lap15. Petrov Renault + 1 lap16. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 lap17. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 lap18. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps19. Di Grassi Virgin-Cosworth + 3 lapsHızlı Tur: Petrov, 1:29.165Yarış dışı:Chandhok HRT-Cosworth 53Senna HRT-Cosworth 47Vettel Red Bull-Renault 40Kovalainen Lotus-Cosworth 34Trulli Lotus-Cosworth 33Türkiye Yarışının Ardından Puan Durumu: Pilotlar: Takımlar: 1. Webber 93 1. McLaren-Mercedes 172 2. Button 88 2. Red Bull-Renault 171 3. Hamilton 84 3. Ferrari 146 4. Alonso 79 4. Mercedes 100 5. Vettel 78 5. Renault 73 6. Massa 67 6. Force India-Mercedes 32 7. Kubica 67 7. Williams-Cosworth 8 8. Rosberg 66 8. Toro Rosso-Ferrari 4 9. Schumacher 34 9. Sauber-Ferrari 110. Sutil 2211. Liuzzi 1012. Barrichello 713. Petrov 614. Alguersuari 315. Hulkenberg 116. Buemi 117. Kobayashi 1

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: